Dönts a sütik engedélyezéséről

A minőségibb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) használunk az oldalon.

Egyes sütik nélkül nem tudna megfelelően működni az oldal, ezért a működésüket kötelezővé tettük, míg más sütik elfogadása opcionális, de segít nekünk olyan felületet kialakítani, amin Te is könnyebben és szívesebben böngészel, illetve segít abban, hogy a számodra is releváns ajánlatokkal tudjunk szolgálni a hirdetési felületeken.

Ezek működését megszabhatod. Amennyiben mindegyik működését el szeretnéd fogadni, kattints az elfogadom gombra.

Hungarian
Romanian

Játékos lábtorna feladatok gyerekeknek

2024. 05. 13. 08:59:00 Csordásné Molnár Anikó
Játékos lábtorna feladatok gyerekeknek

Az előző cikkünkben már bemutattuk, hogy mi a különbség a bokasüllyedés és a lúdtalp között, illetve mikor érdemes szakemberhez fordulnunk.

Ebben a cikkben olyan játékos lúdtalp és bokasüllyedés torna feladatokat szeretnénk megosztani veled, amellyel otthoni körülmények között is biztonságosan erősíthetitek a gyermeked láb boltozatát.
 

A torna mellett nem győzzük hangsúlyozni, hogy milyen fontos a megfelelő gyerekcipő használata.

A feladatokat végezzétek közösen a gyermekeddel, így biztosan neki is több kedve lesz az összes gyakorlatot megcsinálni és ez egy kiváló szülő-gyerek program is.

A  gyakorlatokat a legjobb mezítláb vagy zokniban végezni.

A lábtorna összesen 20-30 percig tartson és heti 2-3 alkalommal ismételjétek meg őket.

Állva végezhető lúdtalp torna és bokasüllyedés torna gyakorlatok

1. Álljatok egyenes állásba és tegyétek csípőre a kezeteket. Először sétáljatok egyenes testtartással fel-alá talpon gördülő mozgással, majd ezt a mozgást váltsa fel a lábujjhegyen járás, sarkon járás, illetve külső és belső talpélen járás. Mindegyik mozdulatsorből végezzetek legalább 8-10 “hosszt” a szobában.

lúdtalp torna lábujjhegyen állás

2. Szuper gyakorlat a lábboltozat erősítésére a lábujjhegyen ugrálás is, szintén csípőre tett kézzel. 

3. Tegyetek le egy ugrálókötelet vagy valamilyen szalagot a földre. Álljatok a szalag fölé úgy, hogy a lábujjakat behajlítjátok és egy kis alagutat képeztek vele a kötél felett. Oldalazó mozgással vezessétek végig az alagutat a kötél felett jobbra, majd balra is.

Ülve végezhető lábtorna gyerekeknek

1. Helyezzetek le a földre egy papír zsebkendőt vagy szalvétát. Üljetek le a földre hajlított ülésbe, térdeket felhúzva, hátsó kartámasszal. A lábujjaitokkal tépkedjétek össze a zsebkendőt és próbáljatok golyókat formázni a fecnikből csak a talpatokat és lábujjaitokat használva.

2. Ugyanígy hajlított ülésben görgessetek teniszlabdát, golyót, tüskés masszázs labdát a talpatokkal.

3. Tegyetek egy rajzlapot a földre. Üljetek le és helyezzetek a lábujjaitokra merőlegesen egy ceruzát. A ceruza hegye lefelé nézzen. Rajzoljatok egyszerű formákat a rajzlapra. A gyakorlatot végezzétek el mind a két lábra.

Mire jó az egyensúlyozó süni?

Az egyensúlyozó süni egy szuper kiegészítő, amit a közös tornák alkalmával használhatnak a gyerekek. Ez a tüskés, levegővel megtöltött félkör alakú eszköz képes javítani a láb vérkeringését, illetve használata közben az egyensúlyozás miatt erőteljes izommunkára van szükség, ami segít a különböző lábfejlődési problémák megelőzésében és korrekciójában.

egyensúlyozó süni lábtornához

Tehát ez a kis eszköz nem csak akkor hasznos, ha már diagnosztizálták nálatok a bokasüllyedést vagy lúdtalpat. Nagyon jó fejlesztő eszköz is, mivel segít az egyensúlyérzék és a mozgáskoordináció fejlesztésében is.